MEDIA RELATIONS II

Brief
Szkolenie obejmuje wiedzę teoretyczną i techniki stosowane w Media Relations. W dzisiejszym świecie niejednokrotnie od rzeczywistych wydarzeń ważniejsze jest to, co ludzie o nich wiedzą i jak je postrzegają.

Media odgrywają w tym procesie kluczową rolę. W czasie zajęć słuchacze poznają praktyczne metody stosowane w komunikacji z dziennikarzami.


Tematyka warsztatu:



Prawo prasowe

Choć pochodzi z 1984 roku, nadal jest wyrocznią w zakresie tego, co dziennikarzom wolno a czego nie. Omawiamy najczęściej stosowane artykuły i paragrafy, oraz uczymy jak się nimi posługiwać
w praktyce.


Wywiad radiowy i telewizyjny
Dla niektórych jest jak woda dla ryby. Większości spędza sen z powiek.
Trenujemy zachowania przed kamerą i mikrofonem.


Formy kontaktu z mediamii
Informacja prasowa tylko na pozór przypomina zwykły list, tyle że adresowany do dziennikarza. Uczymy jak ją poprawnie napisać. Prezentujemy także wiele innych form kontaktu z dziennikarzami, od rozmowy telefonicznej po opracowanie typu Q & A.


Komunikacja w sytuacji kryzysowej
Kryzysy zdarzają się także najlepszym. Uczymy jak minimalizować ich skutki, tak by złe zarządzanie informacją nie pogrążyło instytucji.


PR produktowy

Ma wiele atutów w porównaniu z klasyczną reklamą. Uczymy jak wykorzystać media, aby zmniejszyć koszty swojej promocji, dotrzeć do nowych odbiorców i uwiarygodnić się.


Adresaci:
Kadra menedżerska wyższego i średniego szczebla, urzędnicy, działacze samorządowi, politycy, członkowie organizacji społecznych, szefowie związków zawodowych.

Metoda:
Szkolenie łączy w sobie klasyczny wykład - prezentację zasad Media Relations z treningiem praktycznych umiejętności, przydatnych w kontaktach z mediami. Ma charakter interaktywnego warsztatu, w czasie którego słuchacze wykonują praktyczne ćwiczenia oparte na rzeczywistych sytuacjach związanych z mediami.

Szkolenie zawiera elementy naukowej teorii Public Relations i dziennikarstwa, choć są one jedynie dodatkiem do części praktycznej. Zajęcia są ilustrowane przykładami z najnowszej historii polskiego i światowego dziennikarstwa.

<<powrót do szkoleń

 
Copyright PROLOG 2005
projekt: CleanCutdesign.com