MEDIA RELATIONS I

Brief
Szkolenie obejmuje wiedzę teoretyczną i techniki stosowane w praktyce Public Relations, ze szczególnym uwzględnieniem kontaktów z mediami. W czasie zajęć słuchacze m.in. nauczą się wykorzystywać prawo prasowe, poznają techniki unikania odpowiedzi na trudne pytania, a także dowiedzą się jak drastycznie zmniejszyć koszty promocji.

Tematyka warsztatu:


Specyfika pracy dziennikarzy
O której godzinie zaczynają pracę? Kiedy szukają tematu, a kiedy najprawdopodobniej myślą o weekendzie? Jakie e-maile czytają, a jakie od razu kasują. Na które telefony odpowiadają? Co ich drażni, co ciekawi, a czego się boją?.. Odpowiadamy na te i wiele innych pytań, pomagając zrozumieć charakter pracy w mediach. Dobre rozpoznanie to klucz do wygranej bitwy.

Odpowiedzi na trudne pytania:
Jak zareagować na ostrzał: odpowiedzieć kanonadą, po cichu się wycofać,
czy wywiesić białą flagę? A może to "friendly fire"?
Uczymy taktyk wyjścia z opresji, gdy media naciskają.


Wywiad radiowy i telewizyjny
Konfrontacja w warunkach bitewnych, choć z gumową amunicją. Prezentujemy i trenujemy praktyczne zachowania przed kamerą i mikrofonem.


Formy kontaktu z mediami
Sprostowanie, list do redakcji, rozmowa, czy proces sądowy? Jak reagować na dziennikarskie ciosy poniżej pasa? Autoryzować, czy nie? Jak napisać informację prasową, by nie trafiła do redakcyjnego kosza? Omawiamy sposoby kontaktu z dziennikarzami i prezentujemy jak je wykorzystać w praktyce.


Szum medialny
W jaki sposób zainteresować media i poprawić swoją wiarygodność? Uczymy jak promować się (prawie) za darmo, ponieważ informacja i reklama to atut na polu bitwy, jakim jest współczesny rynek.


Konferencja prasowa
Co robić, gdy trzeba stanąć przed armią dziennikarzy? Jak wykorzystać przewagę własnego terenu i podyktować warunki?


Adresaci:
Kadra menedżerska wyższego i średniego szczebla, urzędnicy, działacze samorządowi, politycy, członkowie organizacji społecznych, szefowie związków zawodowych.

Metoda:
Uczestników szkolenia rzucamy na głęboką wodę i szkolimy w "ogniu walki". Nasza metoda opiera się na symulacji zdarzeń, do jakich może dojść w czasie kontaktów z mediami. Aranżujemy sytuację, z której słuchacze muszą wybrnąć i rejestrujemy ich zachowanie. Kolejny etap to analiza. Następnie prezentujemy scenariusze podobnych zdarzeń, które miały miejsce w rzeczywistości, bo najlepiej uczyć się na błędach /niekoniecznie swoich/.

Po omówieniu każdego zagadnienia, w formie briefu prezentujemy skuteczne taktyki, opracowane na podstawie rzeczywistych zachowań dziennikarzy i PR-owców.

Szkolenie zawiera elementy naukowej teorii Public Relations i dziennikarstwa, choć są one jedynie dodatkiem do części praktycznej.

<<powrót do szkoleń

 
Copyright PROLOG 2005
projekt: CleanCutdesign.com